Handla miljövänligt

Välkommen på upptakt inför Miljövänliga Veckan 2018

Fixa Grejen

Den 25 augusti kl 10-16 på Studiefrämjandet i Norrköping

Under året är Miljövänliga Veckans tema; Fixa Grejen. Naturskyddsföreningen vill guida och ge konkreta tips på hur man kan laga, göra om och vårda prylar, kläder, inredning, fritidsutrustning och vardagselektronik, själv och med hjälp av andra. Vi vill inspirera till minskad konsumtion av nya saker, se värdet hos saker vi har och i nästa steg lämna till ny ägare, för att bidra till hållbarhetens tre dimensioner, ekonomisk, social och miljömässig. Kretsar, medlemmar och nätverk uppmuntras också till att guida till lokala reparatörer och hantverkare. Under 2019 kommer delande och olika former av delningsekonomi att lyftas in i kampanjen.

10:00 enkelt fika

10:15 Välkommen och introduktion

10:30 Faktaföreläsning

11:30 Kampanjmaterial och aktivitetsidéer

12:15 Lunch, vegetarisk

13:00 Studiebesök på Cykelköket

15:00 Gruppsamtal: vad vill vi i kretsen? Skall vi samordna oss i länet?

15:45 Sammanfattning och avslutning

16:00 Slut

Från Naturskyddsföreningens rikskansli medverkar Jessica Andréason

Plats: Studiefrämjandet, Kungsgatan 53, Norrköping, se kartan.

Mat: Vi kommer att bjuda på fika och lunch (allting ekologiskt och vegetariskt). Allergier eller önskemål om specialkost meddelas i samband med anmälan.

Kostnad: Gratis för Naturskyddsföreningens medlemmar, för övriga gäller självkostnadspris för lunch och fika. Bli gärna medlem!

Anmälan: Studiefrämjandet, anmälan hittar du på Studiefrämjandets hemsida: http://www.studieframjandet.se/Ostergotland/

Anmälan sker senast 16 augusti 2018

Info: Elsie, mail: elsie.mantefors@gmail.com, tel 0121-20262 eller 070-4561542